2015./2016.

GOSTUJUĆI PREDAVAČI I MASTERCLASS PREDAVANJA:

Jesper Osmund – danski montažer

Ln3151e_Jesper Osmund svoj je prvi dugometražni film montirao 1991. godine, nakon što je godinama obavljao zadaće kao asistent montaže. Zatim je radio na još nekoliko dugometražnih i kratkometražnih igranih filmova, mini-serija i stotina reklama, sve dok se sredinom devedesetih nije odlučio prebaciti na dokumentarne filmove. Do danas je montirao više od pedeset dokumentaraca, od kojih su mnogi prikazivani i nagrađivani na festivalima poput IDFA-eSundanceaBerlinalea i HotDocsa. Među važnijim nagradama koje su osvojili njegovi filmovi je i nagrada Emmy. Posljednjih godina Osmund je uglavnom usredotočen na međunarodne dugometražne dokumentarne produkcije, a redovito drži seminare te predaje na pitching i rough cut radionicama u organizaciji EDN-aIDF-a i IDFAcademyja.

Restart u suradnji s Zagreb Film Festivalom organizirao je masterclass predavanje na kojemu je podijelio svoje 25-godišnje iskustvo, osvrnuo se na svoj rad i kako doživljava svoju ulogu montažera, a osobito pripovjedača, kako se posvećuje stvaralačkom procesu i kako surađuje s redateljem.


 

Heddy Honigmann – peruansko-nizozemska redateljica

aa765fe1cf45b5422b8ca1f6d128d2ae

Heddy Honigmann rođena je 1951. u Limi, u Peruu, u obitelji poljskih židovskih imigranata. Većinu života provela je u Nizozemskoj, gdje je i nastala većina njezinih filmova. Godine 2003. Muzej moderne umjetnosti u New Yorku održao je retrospektivu prikazujući niz njezinih filmova, a 2007. godine osvojila je Outstanding Achievement Award na Hot Docs festivalu u Torontu. U Centru Georges Pompidou u Parizu 2011. godine održana je retrospektiva svih njezinih filmova, a njezin posljednji film, “Oko svijeta u 50 koncerata”, svečano je otvorio prošlogodišnju IDFA-u, najveći festival dokumentarnog filma u svijetu.

Masterclass predavanje pod nazivom “Najbolji mogući početak” bavio se analizom početaka filmova i zašto je u filmskoj dramaturgiji prvih deset minuta najvažnije – u uspješno izvedenom početku filma koncentrirani su svi dramaturški elementi koji definiraju njegovu srž i određuju žanr; gledatelji će s lakoćom prepoznati o kakvom se filmu radi, naslutiti gdje će ih odvesti priča i je li riječ o komediji, tragediji ili o kakvoj hibridnoj kombinaciji.


 

Karpo Ačimović Godina – slovenski redatelj i snimatelj

karpo-godina-752x440Karpo Ačimović Godina rođen je 1943. u Makedoniji. Većinu svojih kratkih filmova snimio je u produkciji tada vrlo agilnog i radikalnog novosadskog Neoplanta filma (zaslužni i za Rane radove i WR – Misterije organizma Dušana Makavejeva), koji je stradao u čistkama 1971. i 1972., kao uostalom i cijeli crni val. Nakon nasilne pauze od 1980. do 1990.  režirao je i tri dugometražna filma (Splav meduze, Crveni boogieUmjetni raj), a već nekoliko desetljeća živi u Sloveniji, gdje je donedavno predavao filmsku režiju i fotografiju na ljubljanskoj akademiji. Dobitnik je Prešernove nagrade za životno djelo, najvećeg slovenskog priznanja za dostignuća na području umjetnosti.


 

Jasmila Žbanić – bosanskohercegovačka redateljica

jasmila-zbanicJasmila Žbanić rođena je u Sarajevu. U istom je gradu diplomirala na ASU na Odsjeku za filmsku i kazališnu režiju. Njeni su radovi prikazivani na filmskim festivalima i izložbama širom svijeta. Jasmilin film Grbavica osvojio 2006. godine u Berlinu Zlatnog medvjeda teNagradu ekumenskog žirija i Nagradu za mir. Na putu, Jasmilin drugi dugometražni film, premijerno je prikazan 2010. na Berlinaleu, nakon čega je osvojio brojne nagrade. Sve njezine filmove producirala je Deblokada, umjetnička organizacija koju je utemeljila.